scroller


I made this widget at MyFlashFetish.com.

pengikut yg senang dicari....follow jgn xfollow

Daisypath Wedding tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

sebelum scroll down,klik sini dulu tau....

Saturday, May 30, 2015

Ombak- Pasang Surutnya

Sejak kebelakangan nie, ada je benda yang buat aku marah, sedih, terasa hati. Tak tahu kenapa, tapi aku cepat sangat ambil hati dengan apa yang orang cakap. Aku tak tunjuk tapi dalamnya Allah sahaja yang tahu.

Mungkin betul apa yang aku pernah baca sebelum ni, orang yang banyak ketawa adalah orang yang kurang diberi perhatian @ kurang kasih sayang. Mungkin ada betul disebaliknya, bukan bermaksud kurang perhatian, tapi banyak memendam perasaan sebenarnya.

Langsung tak boleh nak buat keputusan, pasti akan ada mulut - mulut belakang yang berbunyi. Cara aku,pilihan aku, selagi tidak menyusahkan sesiapa kenapa perlu nak berkata belakang, aku sendiri tak datang dan minta simpati sesiapa. Aku masih mampu uruskan sendiri.

Orang zaman sekarang, pandang harta pandang pangkat, fikirnya boleh bawa sampai ke liang lahad. Tak pula fikir apa dosanya bila berkata buruk pasal orang lain, menabur fitnah yang tidak betul,mengapi-apikan orang lain. Boleh ke semua itu dibayar dengan duit dengan pangkat?? Yes! memang boleh bayar di dunia ni, macam mana pula di akhirat, pergi la walau lebih 1000x ke Makkah, menunaikan haji dan umrah, tapi selagi kita tidak ubah perangai dan percakapan kita, sebenarnya kita hanya merugikan masa tenaga dan harta. Bukan aku yang berkuasa untuk menimbang baik buruk seseorang, aku juga masih belajar.

Fikirlah dulu sebelum berkata, jangan cuba menghidupkan api yang sudah padam, Allah bagi akal untuk kita guna bukan seperti otak kucing yang hanya tahu minta makanan, buat anak.

0 ORANG DOA AKU KURUS...:

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...